اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

هر قوم که باشیم همه هموطنیم

نخستین محموله کمک‌های مردمی از سرپل‌ذهاب به گلستان رسید+ فیلم

هر قوم که باشیم همه هموطنیم، در زلزله دیروز همه «کرد» شدیم و امروز همه «ترکمن» می‌شویم.

نخستین محموله کمک‌های مردمی از سرپل‌ذهاب به گلستان رسید+ فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، در نخستین روزهاى سال 98 سیل در استان‌هاى گلستان، مازنداران و خراسان شمالى موجب خسارت‌هاى فراوانى شد.

اگرچه عده‌اى محدود از هموطنان کشته شدند، اما خسارات مادى و خرابى و ویرانى‌هاى ناشى از سیل درحال حاضر اصلا قابل محاسبه نیست.درشرایط کنونى باید همه متحد و هماهنگ با یکدیگر باشیم، هر قوم که باشیم فرقی نمی‌کند، چرا که همه هموطن هستیم، دستی که بخواهد بین ملت جدایی بیاندازد با اتحاد شکسته می‌شود، در زلزله 21 آبان سال 96 همه با هم «کرد» شدیم و امروز در سیل گلستان باری دیگر همه با هم «ترکمن» می‌شویم.

 

مردم شهرستان زلزله‌زده سرپل‌ذهاب از روز گذشته زیر باران بهاری با راه‌اندازی کمپین‌های مردمی قدرشناسی و نوع‌دوستی خود را با جواب دادن به محبت‌های مردم در روزهای بعد از زلزله و اهدای کمک‌های انسان‌دوستانه به سیل‌زدگان به نمایش گذاشتند.

زلزله‌زدگان هر آنچه دارند را می‌خواهند با سیل‌زدگان شریک باشند، فرقی نمی‌کند چه چیزی باشد دوچرخه رامتین باشد یا قلک علی؛ هنر آن نیست که در بی‌نیازی ببخشی هنر آن است که در اوج نیازمندی ببخشی.

رامتین رستمی، کودک زلزله‌زده سرپل‌ذهابی ساکن محله فقرنشین پاونار این شهرستان است که تنها آرزویش داشتن دوچرخه بود، گروه‌های جهادی این کودک زلزله‌زده را به آرزویش رساند و دوچرخه‌ای را به رامتین هدیه دادند و حال بزرگ مرد رستمی با دستان سخاوتمند و دل پاکش این دوچرخه را در جواب محبت هموطنان شمال کشور می‌خواهد بفروشد تا بلکه با پول آن نیازی از نیازمندی‌های سیل‌زدگان را با سیل مهربانی رفع کند.

بانوی زلزله‌زده کانکس‌نشین نیز قلک خود را می‌شکند و اندک پس‌انداز خود را به سیل‌زدگان هدیه می‌دهد، این بانو می‌گوید، با تمام وجودمون سختی کنونی مردم گلستان را درک می‌کنم.

وی ادامه داد: مردم شهر زلزله‌زده سرپل‌ذهاب هنوز کمر راست نکرده و در حال ساخت و ساز هستند، ولی از وقتی این اتفاق برای مردم شمال کشورم افتاده همه باهم به جنب‌وجوش افتاده تا ذره‌ای از محبت مردم شریف کشورم را جبران کنیم.

این زلزله‌زده با بغض، ادامه داد: هر فیلمی که از مردم سیل‌زده می‌بینم، بغض می‌کنم و با همان بغض از خدا برایشان صبر آرزو می‌کنم.

کودکان سرپل‌ذهاب نیز قلک پول خود را به محل جمع‌آوری کمک‌های مردمی آورده هر چند از سکه‌ها 200 و 500 تومانی پر شده و مقدار آن به چشم نمی‌آید ولی این سخاوت کودکان است که همه را غافلگیر کرده است.

 

و بالاخره پس از جمع‌آوری کمک‌های مردمی، نخستین محموله کمک‌های مردمی از غربی‌ترین نقطه کشور(سرپل‌ذهاب) به سمت شمالی‌ترین قسمت کشور(گلستان) ارسال شد و به دست دریادلان شمال رسید، البته جمع‌آوری این کمک‌ها هنوز ادامه دارد...

سرپل‌ذهاب مدتی پیش بیشترین قربانی زلزله را داشت، اما امروز داغ خود را فراموش کرده و برای گلستان به سوگ نشسته است، هنرمندان این دیار نیز از حال و روز مردم سیل‌زده گلستان تصاویر تامل برانگیزی را در کنار کانکس‌های زلزله‌زده به تصویر کشیده‌اند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول